donderdag 6 juli 2017

Heeft de tas een rits?



In deze blogpost ga ik de meest gestelde vraag beantwoorden: heeft de tas een rits?

Een gesprek met de klant hierover gaat meestal als volgt:

Klant: deze tas heeft geen rits?

Ik: Klopt deze tas heeft geen rits

Klant: Zou je er een rits in kunnen zetten?
 
Ik: Ja dat kan bij bepaalde modellen wel.

Klant: Wat kost dat?

Ik: Om in een bestaande tas netjes een rits te zetten zal ik 25 euro rekenen. Maar dit kan niet bij alle bestaande modellen.

Klant: Waarom niet, je kunt de rits er toch zo even tussen zetten?

Ik: Helaas kan ik niet zo even een rits in een bestaande tas zetten. Eerst kijk ik of het wel kan. Als er metalen bevestigingen in de bovenzijde van de tas zitten haal ik deze er liever niet uit. Omdat het risico op beschadigingen van het materiaal best hoog is. Dat zou jammer zijn van een handgemaakte tas. Ik bekijk per model of het mogelijk is om er een rits in te zetten.

Klant: Ooo 

Ik: Maar je zou wel het model op maat kunnen laten maken en dan zet ik er een rits in. Zo heb je een echt mooie tas die helemaal voldoet aan jou wens.

Klant: Ok, dat is een goed idee. Wat kost de rits dan?

Ik: De tas krijgt een meerprijs van 15 euro. Dit is inclusief de tijd die ik nodig heb om een goede YKK nylon rits in de tas te zetten. Wil je een metalen rits dan is de meerprijs 17,50.


Nu volgt er een heel divers antwoord. Het zouden mijn eigen antwoorden kunnen zijn als ik ergens naar informeer. Het is allemaal prima.

Klant 1. Denkt na en zegt: ik denk er nog even over na. (Dat zeg ik ook vaak als ik iets niet wil of het niet in mijn kostenplaatje past wat ik voor ogen had)

Klant 2. Kijkt verschrikt en zegt: oei dat word me te gek hoor, sorry. (Je hoeft geen sorry te zeggen lieverd, als je niet vraagt weet je het ook niet)

Klant 3. Nou ja, doe maar dan (Het hoeft niet, ik dwing je niet)

Klant 4. Ja leuk doe maar, zo heb ik echt een tas die ik veel en graag ga gebruiken. (Dank je wel, ik weet dat je hem lang gaat gebruiken, de rits overleeft zeer waarschijnlijk de gebruikerstijd)

Klant 5. Maakt mij niets uit Jolanda, maak er maar een mooie tas van. (Dank je wel)

Om een mooie collectie tassen neer te zetten houd ik rekening met de wensen van jou. Deze zijn heel divers. Logisch want je kunt op zoek zijn naar een werk tas die je langere tijd gaat gebruiken. En je kunt op zoek zijn naar een tasje voor erbij. Deze wensen hebben invloed op de prijs die je wilt betalen voor een handgemaakte tas. 

Dat begrijp ik heel goed.

Een rits in een tas zetten weegt voor mij als maker uiteraard mee in het kostenplaatje wat ik maak voor een tas model. Ik gebruik altijd YKK ritsen. Dit zijn kwaliteit ritsen die lang meegaan. 

Kwaliteit heeft een prijs. 

Dit zal je zelf in het leven ervaren en dit is voor mijn materialen niet anders. Ook het keurig inzetten van een rits heeft aandacht en dus tijd nodig. Deze tijd verwerk ik in de kostprijs. Dus een tas met rits krijgt een meerprijs samengesteld uit materiaal en tijd.



Gemiddeld genomen zal een tas met nylon YKK rits 15 euro meer kosten dan een tas zonder rits. 

En als er in een bestaand model een rits kan worden gezet 25 euro.

Nu heb je een goed beeld over een tas met of zonder rits. Heb je een vraag over een model, mogelijkheden of andere vragen en suggesties. Ik hoor ze heel graag van je.

Direct naar het actuele aanbod tassen met rits

Een creatieve groet,  


Ontvang direct voordeel als Special Friend             

• Ontvang 5,00 korting
• Doe mee met de give-away
• Ontvang de uitnodiging voor de Special Friend sale

Geen opmerkingen: